Det hemska samtalet..

Mitt i det trevliga pratet med Lisa får jag ett samtal från mamma.

Ett så shockerande och känsloladdat samtal. Mamma plockade upp mig och Lisa. Vi stack iväg till mammas vän där allt startade.

En vän till mamma, vän till mig med kan man säga, har på självaste påsk afton blivit grovt misshandlad av sin pojkvän.

"Vännen" som jag inte vill utge namn på är förövrigt världens snällaste kvinna, Genom god, omtänksam realistisk och hur gullig och vacker som helst, det var hemskt att se hennes ommöblerade ansikte, ursäkta uttrycket men man skulle kunna missta henne för en sminkad pride paradist, för gud vet inte hur många färger och nyanser kvinnan hade i ansiktet och över armarna.

Flera sår över hela kroppen 2 stora blåtiror och en bruten näsrot flera skallningar.

Ush! hela själen vänder sig, man känner sig så hjälplös som inte kan göra något.

Det värsta med allt är att pojkvännen som först och främst har psykiska störningar och en diagnos på att allt inte står rätt till, käkar kraftiga mediciner och tar anabola i någon form, och tillråga på allt dricker han. Vilket gör honom till A huge beast. Misshandeln ägde rum mitt i ett kök, vidare in på en toalett på en familje fest/middag.

Och iof var väll det tur så att någon kunde stoppa honom.

Ne nu vet jag knappt vad jag skriver och vill inte yttra mig mer om det, man blir så ledsen och frustrerad!


Jag har själv upplevt 2 st misshandlar i mina dagar. Och jag förstår inte hur folk inte kan känna empati, att vara så känslo kalla och ge sig på en oskyldig människa utan att ha den minsta lilla underlag till det!
Men den berättelsen tar jag en annan dag, men med det säger vi
PUNKT och NOG för idag!

( gör som sarah dawn finer and move on )

Blessed löv on u my Friends ( C )


 
Ett par bilder från en av misshandlarna jag själv var med om, inte dem bästa, men blir mina historier om stryk aktuella kommer nog en å annan bild upp.

Peace and Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0