Söndag

Söndagar är oftast sega å ångerfyllda för den blivande veckans allt slit. eller så är den rent ut av skön att bara ta det lugnt och ladda för en ny fräsch vecka.
min söndag har varit seg men som på alla söndagar kommer ju wipeout, tätt följt av sanningens ögonblick.
och kvällens program av sanningens ögonblick var grymt! inte så mkt obekväma frågor som det brukar vara, det är mest att dem ställer frågorna i en sådan ordning att personen i stolen blir idiotförklarad inför hela svenska folket.
Något man kanske.. eller som jag iaf störde mig på var killen i frågestolens ex flickvän. hon såg nästan ond ut å man såg att det värkte lite i henne när han närmade sig toppen av frågestaplarna. medans hans förståndiga vänner vädjade honom till att gå hem med 150, 300 vunna svenska kronor puchade hon sitt ex på ett bitchigt sätt, och enligt mig ett sätt med förhoppning på förlust, rensvartsjuka helt enkelt.
killen tog mod och satsade sina 300 000 kr, vilket var lyckat! för han blev sanningens ögonblicks första 500 000 kr vinnare !!

You go girl!.. Boy !!


Och med denna söndags afton tänkte jag summera min vecka i Stockholm
som varit mkt trevlig och impulsiv, jag har haft mestadels skoj och trevligt.
Resans topnotch får jag ändå säga var Daniels kompis Martina som var grymt Krym ( med K ) hon är ett stjärnskott direkt från himmelen (fjäsk fjäsk)
nej men det är väldigt roligt med folk som redan vid första mötet kan göra ett så bra och stark intryck på än. sådana glada och trevliga människor skulle världen behöva fler av, eller är det kanske till sin fördel att folk inte är förlika varandra? det är nog det som gör en människa minnesvärd.

i fredags skulle jag å Daniel möta upp ett par vänner till Daniel för att grilla och ta oss ett glas vin i en park, men den kvällen vart lite oplanerad så det blev inte ens av. Så där stod jag och Daniel med nyköpta korvar och korvbröd, så vad gör man? Jo man skiter i att kvällen höll på att gå åt helvete å låter sig själv inte hänga läpp utan man trillar in på "studionoll8" och beställer in en storstark och till det, Kanske det bästa som finns, Plankstek!! Mumms filibabba. därefter mötte vi upp Martina ännu en gång för att senare bege oss hem till Mikael. det var ett tag sen man såg den goa glade och grymt duktiga drinkblandaren till smålännings/ sthlm:are. efter ett par drinkar begav vi oss till Xplore där jag och Martina för det mesta "undvek" resten av klubben, Undvek är fel ord, men vi hittade oss en soffa på utgården nära till baren där vi trivdes, vi fick en skottsk och en engelsk vän som vi roade oss med att försöka bli förstådda.

Jag har aldrig tidigare varit något vidare för drinkar.. det är nog mesta dels för jag varit så dålig på vad jag igentligen skulle ha beställt. Men under denna resan har jag blivit snäppet vassare på drinkar än innan här är en del goda vätskor att rekommendera!



Nr 1  Mojito, en frisk och fräsh drink mkt god!


4 - 6 cl ljus rom
2 Cl limejuice
2 Sockerlager/ ett par tsk strösocker
Ett par kvistar färsk mynta
Sodavatten

2, P2, ett tipps folk med mindre smak för vodka, byt ut vodkan mot bacardi límon

P2
3 cl Cariel T&Q Vanilla Vodka
3 cl Sourz apple
pressad lime
7up

3 Strawberry daiquiri, som även finns i Frozen variant, kanske mer för semestern eller sommaren"


4-6 cl ljus rom
3-4 jordgubbar
2 cl pressad lime eller citron
1/2 tsk socker

SOV GOTT MÄNNISKOR ! smack smack schlurp

Kommentarer
Postat av: Anonym

Strawberry daiquiri är fan det gooaste jag vet!! HIMELSKT!

2009-04-21 @ 01:08:32
URL: http://andreasyork.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0