Höstlov

För exakt ett år sedan, just denna vecka, var en mycket rolig och händelserik vecka i mitt liv, jag fick ett Mail om att gå en visning för make up store i Eskilstuna, Äventyrslysten och sugen på att se annat än Göteborg tackade jag ja till detta jobbet, packade en västa och satte mig på tåget utom några direkta planer förutom en vilja att spendera ett par dagar i sthlm och försöka hinna med att se lite utav storstaden.
Väl framme i Eskilstuna träffade jag mycket nytt folk, och en del var Goa som jobbiga, tråkigt nog minns jag inga namn, eller har kontakt med någon direkt.
Visningen var Halloween inspirerad, och var till stor del ett rollspel / skådespel.
Vilket glädje mig var att Frida och Jennifer hade tagit tåget till Eskilstuna för att se visningen, Vi 3 tog sedan tåget mot sthlm, där jag mötte upp en praktiskt taget främmande person som jag fick sova hos!
Denna personen tog dem kommande dagarna med mig på olika sorters äventyr, det var utgångar till slottsvandringar, Helt okej, kul att någon vill ägna tid att guida mig. ( det är inte så illa som det låter)
Och mitt i allt detta träffar jag för första gången Daniel Nyback som kommer att bli en vän till mig.
Jag, Frida och Daniel träffades på ett “hak” där vi drack bärs ihop, Senare under veckan sprang vi in i varandra igen på Café Operas Halloween party. Någon månad efter att jag besökt sthlm återförenas jag och Daniel i en modelltävling vi båda medverkade i. Sen dess har vi hållit kontakten.


Och just nu sitter jag och funderar över sthlm. Även detta lov var tänkt att spenderas i sthlm, vilket sket sig lite halvt när jag låg hemma med feber för en vecka sen i tron om att vara dålig ett himla tag framöver.
Men nu är jag frisk och riktigt sugen på att komma iväg och få göra något annorlunda, träffa lite nya folk, Parta lite och se vad sthlm har att erbjuda.. Men ännu är inget bestämt. Hade varit grymt najs om jag faktiskt kom iväg!




Lite folk som medverkade i visningen.


Kommentarer
Postat av: Danne

Fint skrivet!

Ta me klackarna upp så drar vi på cafet i år igen, på fredag o sen kör vi blondinbelas fest på lördag. ska va på Colage där vi hade efterfesten för ford models förra året.

2009-10-28 @ 15:26:32
URL: http://danielnyback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0