Jag letar fel, I en strävan om att bli felfri..


Jag har ett stort problem.
Jag är så enormt rädd för att bli en person som lämnas kvar, ensam. Jag vet hur det känns att vara villig att ge upp och göra allt för att nå till ett mål, medan man hjälplöst ser på hur man endast glider ifrån målet längre å länge för var dag.
I få fall där jag känner WOW till en människa blir jag helt upp över öronen besatt av den, jag tänker på hon/honom 24/7 och vill bara vara hon/honom nära. Men samtidigt som jag känner denna längtan känner jag en stor rädsla för att umgås eller träffa personen, enbart för att jag inte vill göra hon/honom besviken på mig. Hur jag ser ut, hur jag beter mig, hur dan min kropp ser ut, osv.
Jag kan inte ta in i mitt huvud, I alla fall inte seriöst att någon tycker om mig, inte på det där speciella sättet, inte mer än vän. Hur kan jag vara speciell och unik på ett sätt som inte en annan person kan fylla?
Får jag en komplimang tänker och ofta 3-4 gånger, det är ironi, personen driver med mig, eller så är det jag som
tolkar “orden” för starkt, att ord tappar sina betydelser är inget snack om saken.
Och därför suger jag på att Antingen förstå att någon är intresserad, eller själv låta mig bli intresserad.
Jag jämför mig själv för mkt med andra, och känner en konstant press och ångest för att räcka till,
vilket leder till att jag ofta försöker förändra mitt yttre, hitta en annan väg, och livsstil..
Är det inspiration, eller känslan av att vara sämre?

Alltid när jag går förbi ett fönster, sneglar jag för att se min spegelbild, inte för att “njuta” utan för rätta till felen.
Det är en osäkerhet som jag inte bestämmer över, den finns bara där undermedvetet
I många fall letar jag fel, eller stör mig på små saker, glömmer av att vara flexibel och se på saken/saker utifrån andra perspektiv än mitt eget.
Någonstans tror jag det hör ihop med min osäkerhet att jag har svårt att släppa in någon på livet?..

Jag letar fel, I en strävan om att bli felfri..

Man kan likna mig med ett Ekosystem, skulle vi utrota en speciell art skulle hela samspelet bli katastrof och gå under,

Jag har funderat många gånger på det här med komplex, visst granskar man sig själv hittar man mängder av dem, men om man backar ett par steg och kollar över helheten, så är den inte lika taskig som när man går igenom kvadrat cm för kvadrat cm.

Skulle jag bara sluta granska mina små kvadrat cm, leta fel och bara acceptera hurdan jag är. Och inte hurdan jag borde vara.

Först då skulle jag finna mig i helheten, mitt “ekosystem” skulle fungera lättare så.

Jag har tar upp kampen mot det undermedvetna


( nu låter jag som ett psykopat offer med en gråsvart vardag, som endast ser på livet ur en destruktiv och negativ synvinkel. Men sådant är inte fallet, detta inlägg är bara väldigt fördjupat på just en negativa front. För bortsett från min osäkerhet om ideal och mitt yttre, har jag ovanligt lätt för att släppa folk in på livet. Och jag är en allmänt glad sprallig nyfiken människa!. Vi alla har stunder då vi granskar och tänker för mkt på för lite.)



Kommentarer
Postat av: missmartini

men lilla Freddie då :/ du ska bli som jag som typ aldrig kollar mig i spegeln! Du måste bli mer självsäker för du är jättesnäll och en fin individ! Du är rolig lätt att prata med och du behöver absolut INTE oroa dig över ditt yttre! Fokusera på insidan så kommer du skina som en sol i alla lägen :)

2009-10-07 @ 23:42:17
URL: http://thisismartini.blogspot.com
Postat av: Erik

Ja det viktigast när man väl träffar någon som man gillar är ju att man trivs och att man blir glad av att vara tillsammans med personen.....



Tänk på att inte utrota dig själv från ditt eget "ekosystem".

2009-10-08 @ 00:36:31
Postat av: Anonym

Huh... I would never guess that you would be unsure on yourself. Well since you are so gorgeous. That is not ironic, that is the plain truth.



You are one of the most gorgeous ppl I know. Both your appearances as well as your personality.



Why mess with perfection?



When you look in the mirror the only thing you should be thinking about is how lucky you are that god made you so gorgeous that you actually are.



Millions of ugly ppl would kill to look like you. ;)



Be proud of yourself.

You are a treasure my friend.



Mikael

2009-10-08 @ 03:15:39
Postat av: S

Fy fan vad jag kände igen mig i detta..

2009-10-08 @ 10:02:05
Postat av: BasC

alla har vi dessa tankespridda dagar, men jag antar att vi alla har dem som vi mår kung också. Vad vore dagen utan natten - man måste ha jobbiga dagar för att de bättre dagarna ska skina igenom.

det du skriver talar så rakt in i mig, som sagt alla har vi dessa dagar...

2009-10-09 @ 12:00:18
URL: http://BasC.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0