U snooze, U lose


Så här borta känner jag mig just nu


Enda dagen jag bestämmer mig för att ta en dag ledig från skolan, sova ut och bara ta det lugnt, är just den dagen jag inte fick göra det på.
Kl slog 13:00 och jag kände att nu var det slut snoozat, och i samma sekund som jag sätter mig upp vet jag precis vad jag skall ha till frukost, Italiensk Risotto !
Jag satte på datorn, slängde på lite go musik, tog mig till köket och började tillaga min delikata frukost.
En av ingredienserna är vitt vin, och tro fan att jag hällde upp ett eller 2 eller 3 glas till mig själv under matlagningen, kan jag unna mig att vara hemma, kan jag bannemej unna mig ett par glas vin med!
Timmarna gick och efter ett tag ringer mobilen, när jag lyfter upp luren ser jag en lapp där det står “körlektion tisdag kl 16:00, då var klockan 15:40, lite halvt panikslagen slänger jag mig på krossen ( som var mitt enda möjliga färdmedel ) in mot stan, jag han precis på håret till körlektionen, väl inne i bilen slår tanken mig, “VIN”
Shit jag har alkohol i kroppen, dock var det inget jag våga säga till läraren, enbart för att inte få köra men ändå bli betalningsskyldig för lektionen, så jag seglade igen munnen och körde "rattfull",
Efter lektionen ringer mamma och fråga hur det gick hos tandläkaren,
Tandläkaren?! Då hade jag självklart haft tandläkare tid denna tisdag också.. Å att missa en sådan tid går väll på mellan 3-500 ?

Så går det när man tar en dag ledig. Det var sista dagen jag skola… denna månaden iaf ^^

Nu avrundar jag kvällen med ett glas vitt och nått passande..


Kommentarer
Postat av: Philip

haHA!,skadeglädje när den är som bäst!

2009-09-22 @ 23:46:04
Postat av: R

Det spelar ingen roll, du är fantastisk ändå ju!

Haha, "rattfull" också :)

2009-09-23 @ 11:09:29
URL: http://rikardandreas.wordpress.com
Postat av: Jakob Andersson

Måste passa på att skriva att det verkligen är otroligt kul att hitta yttligare en kille som bloggar, vi är få. Plus att denna blogg verkar riktigt bra! ;) Tummen upp!



Allt bra?

2009-09-23 @ 23:18:59
URL: http://detvarmindag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0