Tisdag

Idag skulle det bli fint... Hmm Solen kom fram i ca 3:30 min.. Woohooo!!! cocosolja & Folie here we come... eller inte!
Skulle solen kika fram något mer idag ( vilket det inte ser ut som,eftersom himmlen är fluffigtmörk) så skulle jag inte vara en av dem med cocosoljan å foliet, hur mycket jag än skulle vilja, och framför allt behöva det.
Jag jobbar nämligen hel dag idag.
Stänger 19:10 vi får väll se om jag vågar mig på att Sola solarium någon dag i veckan, kä'nns som jag kan behöva det!, särskillt nu när Andreas börjat sola. Man känner sig lätt sunkig bredvid en nysolad människa. och eftersom vi bor tillsammans så lär jag snart behöva skrapa ihop små mynten till solning.
Det är så skönt att bara slappna av och värmas ett tag, Det lär bli en del solning i höst/vinter iaf.
Just nu värms jag utav allt spring upp och ner för lagertrappan...  Skit kul när man har en Tjockstickad tröja på sig..

Och förövrigt har jag tänkt på en sak...
Finländare måste vara det fulaste folkslaget? Dem har ingen stil för 5 öre, och känns helt socialt inkompetenta.
Vissa som kommer in i butiken ser helt vettskrämda ut och stammar "jo jo jo" när man frågar dem något.
Andra förväntar sig att man skall kunna finska.. och resten av våra finländska kunder är bara allmänt bittra och gråa.
Jag har inte sett 1 endaste glad Finländare, dem saknar helt karaktär och personlighet.

Själv har jag ju lite finskt blod i mig.. Min morfar är från finland, så min mor är halvfisnk/svensk. Det är lite kul, för jag anser mig själv inte ha finska looks, inte mamma eller morfar för den delen heller.
Min stereotyp bild av Finska människor är Blekfeta bastubadande surpuppor.
Och som tur är stämmer en inte in på varken mig, mamma eller morfar! jag fick valonblodet och är glad för det!
just nu syns det inte... för att sverige, iaf stockholm har ju regnat bort den senaste månaden så jag liksom alla andra som inte tar hjälp av solariet börjar på att blekna bort.

om 30min skall jag sätta mig ner och trycka i mig min Lunchlåda som består av Köttfärssås och spagetti, som Andreas lagade igår. Fan vad gott det är med Sambaloelek och vitlök, jag har det i allt, och jag överdriver med det.
Ju starkare desto godare!

Visste ni att man får bättre emunförsvar om man äter mycket starka kryddor. så ni medelsvenssons som har basillskräck, Kläm i er en chili + vitlök per dag och sluta vara så mesigt petiga.

Oj.. nu tittar solen fram igen!! Foliet, Go go GO!!

Puss på en fin tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0