If God had a face what would it look like?!


Probably not like this picture!!

Men hade det gjort det, hade mitt huvud suttit på gud.
Då hade gubben upp i det blå haft en helt annan betydelse för välden kan jag ju säga!
Jag hade aldrig tillåtit folk att rättfärdiga felaktiga saker i guds namn eller våld och onda ting.

Hade jag haft den makt gud besitter hade jag

1 Tagit bort all ondska och spridit glädje å kärlek till alla
2 Gett varje människa ngt att känna lycka för
3 Tagit bort all svartsjuka
4 ändrat på samhällsklasser och gjort det mer generalliserat
5 rättat till alla mina fel (yttre som invändiga fel)
6 fixat min skolgång med toppbetyg
7 haft en strandvilla på manhattan
8 gjort cigaretter till något nyttigt och fräsht
9 haft världens största barskåp som aldrig tog slut
10 varit en helt annan person..

Vad hade ni gjort?

 


Kommentarer
Postat av: ....

hade låtit det va som det är nu, utan någon ondska så har man ingen längtan eller drivkraft till att söka honom vilket gör att man inte kommer till himlen ;)

2010-01-21 @ 07:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0