Keep you'r back clean!

Ibland är det fel att ångra sig, att vifta med den vita flaggan och sträcka ut en hand, för även om man gjort fel kanske det just är den sneda handling som för stunden känns hemsk är just den rätta handlingen på lång sikt!
Ibland gör vi saker av ren elakhet, hämnd eller sorg.
Ibland blir man behandlad av rent hat, hämnd elller sorg.
hur öppensinnad, godhjärtat artig och väluppfostrad man än vill vara är det inte alltid rätt.
Jag tror att vi alla människor bär på mer eller mindre mörka lik i våra ryggsäckar, Vissa rycksäckar blir så tunga att dem går sönder och liken blottas.. Andra är desto duktigare på att hela tiden hålla liken så väl gömda som det går.
Vissa lik är dåliga handlingar, vissa lik är helt enkelt omöjliga att inte åstakomma.
Jag brukar alltid tänka en extra gång vad mina handligar skulle få för konsekvenser innan jag väljer att utföra dem.
För vissa handlingar kan ärra, skada och sätta sig så djupt in i en person att även om den förlåter, eller försöker glömma. Finns ärret alltid kvar och kan rivas upp till ett stort köttsår av minsta påminnelse av Liket från ryggsäcken

Kommentarer
Postat av: danne

De var bra skrivet! Tänkvärt.

2010-12-09 @ 02:28:04
URL: http://danielnyback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0