När man pratar om trollen



Det är ganska komiskt och ganska skumt, Igår tog jag upp misshandlarna lite smått här på B-loggen, och idag efter min dans på jordhögs kullar, såg jag att jag fått ett brev från Folksam med värde av 10.000kr.


Till en början trodde jag att det var en avdragning av summa som kommer från Skadeståndet som ligger på 28.000kr, men efter att ha läst igenom brevet där det stod


" Från hemförsäkringens överfallsskydd lämnas överfallsersättning med 10.000kr. Denna överfallsersättning är alltså inget skadestånd utan en schablonersättning vi betalar ut."


Blev jag aningen gladare med tanke på att detta är en så kallad "bonus" utöver skadeståndet.

Hemförsäkring är bra skit, Är ni försäkrade? Om inte se till att försäkra er!

Jag vill bara upplysa er alla om att vara noga med att läsa igenom försäkringspapper och kolla upp vad det finns för erbjudanden/åtgärden för er om ni har någon form av ärr eller skada.

Ni kan till och med få ersättning för sår från en vurpa med cykeln te.x.


I en av mina andra försäkringspapper läste jag för ca 1 månad sen att man kunde skicka bild på vanprydande ärr, vilket jag har ett i mitt ögonbryn, och få ersättning för det.

-Det fanns liksom inget att förlora på det, så jag mailade iväg en bild på ärret,

Och så 1:a April alltså dagen innan min 19års dag fick jag ett brev där dem bedömt mitt ärr i ögonbrynet, och att ersättning kommer skickas till mitt konto. Direkt gick tankarna runt hur mkt kan det vara, men logiken landade någonstans runt 1 hundring eller 2. Men till min stora häpning fick jag syn på summan som faktiskt låg på 18.549kr

Det är gött som Mange Schmidt sa en gång "pengar rullar in som dem skall, kompis det går bra nu"


Var noga med försäkringar! PUSS


Kommentarer
Postat av: emeliewehl

Är de sant? Ersättning för ärr? Från en gammal piercing eller? HAr massor av ärr :( PUSS

2009-05-01 @ 22:17:09
URL: http://wehlan.blogg.se/
Postat av: André

vart skickade du bilderna? och hur längesen fick du ärret?

2009-11-18 @ 21:49:46
URL: http://www.andrepaeriksson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0