murder monday

Hej hå godingar, en ny vecka, nya tag, nya krafter?.. En sak är säker och det är att jag har fått nya kurser i mitt studerande. 2 nya faktiskt.
1 = Festkök ( som jag har en ganska så avslappnad inställning till, vet inte riktigt syftet med kursen eller vad den har att erbjuda, men kursnamnet är ju rätt inbjudande)
2 = Psykologi ( där jag haft grymt höga förväntningar och verkligen sett fram emot kursen, Synd att allt fallerade idag när ett jävla rötägg till lärare klampar in och meddelar att vi skall ha honom terminen ut. Kill me!)

Speaking of kill me (förlåt okänsligheten)
En annan sak som jag aldrig tidigare har upplevt var dagen äckligt obehagliga drama i kungsbacka.
Jag och Emma tog oss mot torget för att avnjuta en kaffe då vi springer in i min syster.
Hon mumlar lite snabbt å springer vidare, vi uppfattade Stationen och begav oss dit.
Väl på stationen är det stockning med chockade människor och polisrollers som spärrat av halva stationen.
Vi springer fram för att se vad som hänt, Där ligger det köttslamsor lite över allt och poliser som går och samlar kroppsdelar i svarta sopsäckar.

Det var ett äldre par som skulle skynda sig till tåget då mannen i förhållandet halkar till och glider ner på spåret precis när ett tåg kom. Folk som sett berättade att dem flög kroppsdelar och att en fot hade kommit flygande upp på perrongen…

Jag har inte mått så här illa på.. Jag vet inte hur länge!!
Det var så overkligt att se köttstyckena ligga som låg på spåret och veta att det där för 15 minuter sedan var en fullt frisk man.

Det är obehagligt hur fort ens liv kan tas ifrån än.

Skiljs aldrig som ovänner, ni vet inte vad som väntar utanför dörren.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Häftigt, synd att du hann se de bara :)

2010-01-19 @ 07:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0